INSIGHT FF
ttt

جایزه جشنواره «بینش» انگلستان به فیلمی از پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل

از میان پنج فیلم راه یافته پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به چهارمین جشنواره بین المللی فیلم بینش انگلستان ، فیلم کوتاه “دست خالی ، دل پر” به کارگردانی بابک نبی زاده موفق به دریافت جایزه از این جشنواره گردید.
در این جشنواره که با هدف تشویق فیلمسازان به ساخت فیلمهایی درباره وفاداری و ایمان برنامه ریزی شده است، فیلم کوتاه دست خالی، دل پر ساخته بابک نبی زاده جایزه مصطفی عقاد این جشنواره را از ان خود کرد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم بینش از ۱۵ تا ۱۷ مارس در منچستر انگلستان برگزار شد.

در بیانیه‌ی هیأت داوران جشنواره‌ی اینسایت، در خصوص این جایزه امده است: “چهارمین فستیوال اینسایت در بخش “راه میانه رادیکال”، مفتخر است که جایزه‌ی “مصطفی عقاد” فیلمساز رویایی سوری را به خاطر اثری که به بهترین شکل به بررسی و کنکاش تجربه‌ی معاصر و مدرنِ ایمان در زندگی انسانهای جهان و تعاملشان با یکدیگر در ارتباط با معنویت و هویت پرداخته است، به فیلم “دست خالی، دلِ پر” از کشور ایران اهدا کند. این فیلم متفاوت، و در زمان خود بحث انگیز است.”
از اعضای هیأت داوران این جشنواره می‌توان به “گری کروتز” “تهیه کننده سینمای هالیوود- جنگ ستارگان”، “پیتر مالون” “از منتقدین برجسته “ و “دیوید وایس” “نویسنده‌ی ساینس” اشاره کرد.
نبی زاده گفت: “این فیلم برای من خیلی عزیز است، چون در شرایطی بسیار سخت ساخته شد و دریافت جایزه‌ی مصطفی عقاد که حالا به یک نشان ایدئولوژیک شبیه است شرایط جدی‌تری را نیز رقم میزند و طبیعی است که خوشحالم می‌کند. اما خوشحالی من بیشتر برای کلیت ماجرای فیلم کوتاه است که شاید چنین اتفاقاتی، موجب ساماندهی بهتر شرایط برای ساخت فیلم کوتاه توسط دوستان و همکارانی باشد که می‌دانم از استعداد و دانش بالایی برخوردارند، اما متاسفانه دستشان از امکانات موجود کوتاه است. برعکسِ یک فیلم بلند، جریان طرح و عرضه‌ی فیلم کوتاه، تازه پس از تولید ان اغاز می‌شود و اگر فیلمساز بستری مناسب برای عرضه‌ی اثرش نداشته باشد، رو به افسردگی و انزوا می‌رود. من ضمن تشکر از تمام عوامل و همکارانی که صادقانه در ساخت این فیلم یاری ام کردند، سپاس ویژه دارم از “پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل” که به مدیریت اقای مهدی یارمحمدی، چند سالیست در ایران راه اندازی شده و به نظرم در حال حاضر پناهی اَمن و مطمئن برای فیلم سازان کوتاه است.
“دست خالی، دلِ پر” به صورت HD در مدت زمان ۱۴ دقیقه در منطقه‌ی چاف از شهر لنگرود ساخته شد. برخی از عوامل فیلم عبارتند از: عارف نامور “تصویر بردار” سید حامد حسینی”تدوین” اهنگساز”مهران پورمندان” دستیار کارگردان “حسین صالحی” مدیر تولید”بهزاد بیگ محمدی” و بازیگران: محمد رسول رازقی، افسانه پورقلی، مهران مظفری، مهرشاد اسفندیاری. که همه از بازیگران استان گیلان هستند.

Leave a Response