ttt

حضور “چرا مگس را نباید کشت” در جشنواره STIFF

انیمیشن “چرا مگس را نباید کشت” به کارگردانی “فرهاد علیزاده” و از فیلمهای پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل در جشنواره بین المللی فیلم STIFF کرواسی حضور دارد.

این جشنواره از ۲۸ الی ۳۰ می‌۲۰۱۴ در کرواسی برگزار می‌شود و به طور کامل به فیلمهای دانشجویی اختصاص داده شده است.

هدف اصلی جشنواره ارائه بهترین تولیدات فیلم دانشجویی به مخاطبان ریجکا ، به ویژه به دانشجویان است. این جشنواره با هدف تقویت فیلم و ویدئو صنایع محلی با ارائه بینش به دیگر فیلمسازان ، تشویق و توسعه ایده‌های جدید و ایجاد یک همکاری بین المللی در زمینه تولیدات رسانه است.

از میان بیش از ۶۰۰ فیلم ارسالی از سراسر جهان ، تنها ۴۴ فیلم دانشجویی به بخش رقابت اصلی جشنواره که در هنر ، سینما کرواسی برگزار می‌شود راه می‌یابند. نیز در یک برنامه موازی فیلم‌ها و ویدئو‌های تجربی هنر در فضای SKC گالری ، مرکز فرهنگی Palach برگزار میشود .

هیئت داوران این جشنواره متشکل از یک منتقد فیلم، یک نظریه پرداز فیلم و استاد دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و یک منتقد و استاد در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی است و قرار است از میان فیلمهای راه یافته به جشنواره بهترین فیلم، بهترین کارگردان ، بهترین تدوینگر و بهترین فیلمبردار را انتخاب و معرفی نماید. مخاطبان نیز به بهترین فیلم از نظر مخاطبان رأی می‌دهند.

به عنوان بخشی از برنامه اموزشی یک کارگاه اموزشی ۵ روزه با موضوع نقد و بررسی فیلم برای ۱۰ دانشجو برگزار می‌شود که بهترین‌ها در وب سایت جشنواره منتشر می‌شود.

Leave a Response