jarideh-khorshidfilmfestival2017
jarideh-khorshidfilmfestival2017
خبرها

“امیر مجتبى جریده” مشاور بین‌الملل جشنواره فیلم مستقل “خورشید” شد

“امیر مجتبى جریده” مشاور بین‌الملل جشنواره فیلم مستقل “خورشید” شد

منصور جهانی ـ “مهدی یارمحمدی” دبیر و مؤسس جشنواره فیلم مستقل “خورشید” طی حکمی “امیر مجتبى جریده” را به عنوان مشاور بین‌الملل این جشنواره منصوب کرد.

“مهدی یارمحمدی” دبیر و مؤسس جشنواره فیلم مستقل “خورشید”؛ طی حکمی “امیر مجتبى جریده” را به عنوان مشاور بین‌الملل ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل “خورشید” منصوب کرد؛ در متن این حکم آمده است:

“جناب آقای امیر مجتبى جریده

با سلام و احترام؛

جشنواره فیلم مستقل “خورشید” با هدف کشف و معرفی آثار مستقل، تجربه‌گرا، هنری، نوگرا، پیشرو و خلاق ایرانی و در جهت تأکید بر ضرورت گسترش تولید این آثار ارزشمند در سینمای ایران و نیز معرفی این سینما به‌عنوان تصویرى صحیح از سینمای مؤثر و جریان‌ساز ایران به جامعه بین‌المللی برگزار می‌شود.

این جشنواره ضمن تلاش در راه ایجاد فرصتهای کارآفرینی براى فیلمسازان مستقل ایرانی؛ تلاش می‌کند تا با تعامل با جشنواره‌ها، بازارها و مجامع بین‌المللی فیلم در سراسر جهان، فرصتی برای معرفی، نمایش و فروش فیلم‌های موفق سینمای مستقل و تجربه‌گراى ایرانی به‌وجود آورد.

همانگونه که مستحضرید، سینمای تجربه‌گرا در دنیای امروز به‌عنوان یک اتاق فکر عمل می‌کند و فرصتی است برای ابراز ایده‌ها و نگاه‌های متفکرانی که قصد دارند به شیوه‌ای خلاقانه و بر اساس تجربیات و فهم شخصی خود، که بی‌تردید بخش مهمی از انسان‌شناسی است، دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند و جامعه را به‌سوی مدنیتی که شایسته انسان است؛ راهنما باشند. بی‌تردید سینمای ایران سهم مهمی در این عرصه دارد و جشنواره فیلم مستقل “خورشید”در رسیدن به این اهداف، تمام توان خود را به‌کار گرفته است.

از آنجا که ایجاد ارتباط بین کشورهای صاحب‌نام در سینما در راستای معرفی سینمای مستقل و تجربه‌گرای ایرانی به جامعه بین‌المللی به‌ویژه از طریق تعاملات منطقه‌ای امری ضروری است و دستیابی به این مهم مستلزم تجربه، درایت و آگاهی جهت برقراری ارتباط سازنده است.

با توجه به دانش، آگاهی و تجربیات ارزشمند شما در این زمینه، با نهایت احترام به عنوان “مشاور بین‌الملل ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید” منصوب می‌شوید.

امید است در سایه عنایات خداوند و با همراهی شما، جشنواره‌ای در شأن سینمای مستقل تجربه‌گرا کشور عزیزمان برگزار نماییم.

مهدی یارمحمدی

دبیر جشنواره فیلم مستقل خورشید”.

امیر مجتبى جریده؛

“امیر مجتبى جریده” متولد ١٣۵١ خورشیدى در شهر رى و فارغ‌التحصیل کارشناسى روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است.

او از دوران تحصیل در دانشگاه به همکارى با بخش تولید فیلم حوزه هنرى پرداخت و در سال ١٣٧۶ فعالیت حرفه‌اى خود را با همکارى به عنوان جانشین مدیر تولید یک مجموعه مستند ـ داستانى براى شبکه چهار تلویزیون ملى ایران آغاز کرد و تاکنون با همکارى در تولید چندین برنامه و مجموعه دیگر براى این سازمان و سایر مراکز فیلمسازى کشور، به کار خود ادامه داده است.

تدوین، تولید، کارگردانى و تهیه‌کنندگى فیلم‌های کوتاه، مستند و برنامه‌هاى تلویزیونى متعدد و همچنین تدریس در مدارس و آموزشگاهاى سینمایى تهران، در طى این سالها، از سوابق کارى او مى‌باشد.

جریده از سال ١٣٨٣ و طى اقامت چند ساله در یکى از کشورهاى حاشیه خلیج فارس، ضمن همکارى با برنامه‌سازان و فیلمسازان شبکه‌هاى تلویزیونى منطقه، به‌عنوان هماهنگ کننده برخى جشنواره‌هاى منطقه‌اى و جشنواره‌هاى ایرانى فعالیت داشته و همچنین همکارى در تولید برخى برنامه‌هاى تلویزیونى بین‌المللى از جمله شبکه “الجزیره” و جشنواره‌هاى گوناگون همچون جشنواره فیلم‌هاى ایرانى “پراگ” در کشور جمهوری چک را در کارنامه حرفه‌ایى خود داراست.

مسئولیت برگزارى هفته‌هاى فیلم ایران در خارج از کشور و همچنین معاونت مؤسسه رسانه‌هاى تصویرى نیز از جمله سوابق و تجربیات او بوده است.

وی تاکنون تعداد زیادی از فیلم‌هاى کوتاه و بلند داستانى و مستند و بسیاری از فیلمسازان مستقل ایرانى را به جشنواره‌ها و شبکه‌هاى تلویزیونى منطقه‌اى و بین‌المللی معرفى و حقوق پخش حرفه‌ای برخى از این آثار را واسپارى کرده است.

ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل “خورشید” به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور؛ با موضوع آزاد و با پیام “احترام به انسان و طبیعت” در بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش رقابتی “فیلم‌های مستقل تجربه‌گرا”، بخش رقابتی “زیباترین رؤیاها”، بخش رقابتی مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش “بین‌الملل” شامل؛ “مروری بر بهترین فیلم‌های کوتاه تجربی جهان در جشنواره کن ٢٠١۶” و “مروری بر فیلم‌های کوتاه تجربی تاریخ سینمای جهان” در روزهای ٢٠ تا ٢٣ شهریور ماه سال جاری در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان برگزار ‌می‌گردد.

برای اطلاع بیشتر:

www.khorshidfilmfestival.com

مدیریت روابط عمومی ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل “خورشید”.

Leave a Response