eskandarfar-khorshidfilmfestival2017
خبرها

بزرگداشت «نگار اسکندرفر» در ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

بزرگداشت «نگار اسکندرفر» در ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

منصور جهانی ـ بزرگداشت بانو «نگار اسکندرفر» مدیر فرهنگی، مجری طرح و تهیه‌کننده سینما در ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» برگزار می‌شود.

ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» در مراسم ویژه بزرگداشت بانو «نگار اسکندرفر» روزنامه‌نگار، مدیر فرهنگی، مجری طرح و تهیه‌کننده سینما ، از یک عمر تلاش ارزنده و بی‌دریغ ایشان در جهت افزایش سطح آگاهی، خلاقیت و استانداردهای سینما قدردانی می کند.

نگار اسکندرفر متولد ۱۳۳۵ و فارغ‌التحصیل روانشناسی بالینی است. از مهمترین سوابق حرفه‌ای او می‌توان به: همکاری در بخش‌های ادبی و هنری مطبوعات از سال ١٣۵۴، مدیریت موسسه فرهنگی لواسان طی سالهای ١٣۶٩تا ١٣٧٢، انتشار مجله ادبی کارنامه طی سالهای ١٣٧٧ تا ١٣٨٣ به‌عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول و همچنین مدیریت مؤسسه چند منظوره فرهنگی هنری کارنامه از سال ١٣٧٩ تا کنون اشاره کرد.

او در سال‌های گذشته، تهیه‌کنندگی چندین مستند بلند حرفه‌ای و فیلم‌ سینمایی «روز مبادا» را بر عهده داشته و پیش از این نیز در بسیاری از پروژه‌های سینمایی از جمله فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی به عنوان سرمایه‌گذار و مجری طرح حضور داشته است.

او از سال ١٣٨١ تا کنون مدیریت آموزشگاه سینمائی کارنامه را به‌عهده دارد و بی‌تردید از تأثیرگذارترین شخصیتها در حوزه آموزش سینما است و مجموعه کارنامه با مدیریت توانمند او تا کنون استعدادهای فراوانی را کشف و به خانواده سینمای ایران معرفی کرده است.

نگار اسکندرفر، بانوی محبوب و مؤثر سینمای ایران است و در زمره موفق‌ترین و نام‌آورترین تهیه‌کنندگان و شخصیتهای تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود و ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» با افتخار، از یک عمر تلاش ارزنده و بی‌دریغ ایشان در جهت افزایش سطح آگاهی، خلاقیت و استانداردهای سینما، قدردانی می‌کند.

ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور؛ به دبیری «مهدی یارمحمدی» با موضوع آزاد و با پیام احترام به انسان و طبیعت در بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «فیلم‌های مستقل تجربه‌گرا»، بخش رقابتی «زیباترین رؤیاها»، بخش رقابتی مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش «بین‌الملل» شامل؛ «مروری بر بهترین فیلم‌های کوتاه تجربی جهان در جشنواره کن ٢٠١۶» و «مروری بر فیلم‌های کوتاه تجربی تاریخ سینمای جهان» از روزهای ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان برگزار ‌می‌شود.

برای اطلاع بیشتر:

خانه

مدیریت روابط عمومی ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید».

Leave a Response