خبرها

همکاری جشنواره فیلم مستقل خورشید و جشنواره سلولارت آلمان کلید خورد

جشنواره فیلم مستقل خورشید و جشنواره سلولارت آلمان تفاهم نامه همکاری دو ساله امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، همکاری دو جشنواره بین المللی فیلم مستقل خورشید و سلولارت آلمان در زمینه های مختلف از امسال آغاز می شود.

بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللى فیلم کوتاه سلولارت آپریل ۲۰۲۰ در شهر ینا آلمان برگزار می شود. این جشنواره از سال ١٩٩٩ توسط دانشجویان رسانه تاسیس شده و هدف اولیه آن نمایش فیلم هاى منتخب آرشیوهاى دانشگاهى جهت آشنایى با فیلم کوتاه به عموم مردم بوده است. جشنواره سلولارت از سال ٢٠٠۴ با افزایش تعداد فیلم ها با اقبال گسترده مخاطبان همراه شد و با دعوت از هنرمندان مشهور و برندگان جایزه اسکار در بخش داورى و افزایش مدت زمان فستیوال، به بزرگترین جشنواره تورینگن آلمان تبدیل شده است.

انتخاب پنج فیلم با همکاری کیوریتورهای جشنواره ها جهت نمایش در هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید و بیستمین دوره جشنواره سلولارت، و اعلام رسمى همکارى دو جشنواره در زمان برگزارى فستیوال ها در تفاهم نامه سال ٢٠١٩ و  نمایش فیلم های منتخب هر جشنواره در جشنواره دیگر، برگزاری نشست و کنفرانس خبری و رسانه ای درباره همکارى دو فستیوال ایرانی و آلمانی، دعوت رسمى از نمایندگان جشنواره برای حضور در فستیوال در دو کشور با تامین  هزینه ها و برگزاری سمینارهای تخصصى با موضوع فیلم مستقل ایرانی در آلمان و… از دیگر نکات این تفاهمنامه است.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید، شامل بخش های “مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا”، “مسابقه ویدیوآرت”، “مروری بر سینمای تجربی آلمان” و “بخش ویژه بازآفرینی شهری”، به دبیری مهدی یارمحمدی، مهر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

 

Leave a Response