خبرها

فراخوان ثبت نام در دوره بورسیه از ایده تا اجرای پرفورمنس با موضوع بازآفرینی شهری؛

با هدف حمایت از تولید و اجرا پرفورمنس به شیوه کارگاهی برای ایده های با موضوع بازآفرینی شهری

هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید، با نگاهی به هنرهای بین رشته‌ای و ایده‌های پرفورماتیو، با حمایت و همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری تهران، جهت شکل‌گیری اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس در ارتباط با فضای شهری و باز آفرینی شهری، اقدام به برگزاری دوره بورسیه از ایده تا اجرای پرفورمنس با موضوع بازآفرینی شهری نموده است.

این ورکشاپ با همکاری جشنواره فیلم مستقل خورشید، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ستاره سازان و با حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری برگزار می شود.

درباره ورکشاپ:

این ورکشاپ با هدف توجه ویژه به دو محور بازآفرینی شهری، و سیما و منظر شهری، در قالب یک ورکشاپ از ایده تا اجرای پرفورمنس، و در ۸ جلسه ۳ ساعته برگزار می شود.

*کلیه شرکت کنندگان لازم است ایده اولیه خود را مرتبط با محورهای بازآفرینی شهری، سیما و منظر شهری، انتخاب نمایند، تا بتوانند از حمایت مالی اداره کل راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری  (۷۰% تخفیف شهریه) برخوردار شوند.

از تولید و اجرای برگزیدگان و پروژه های برتر دوره حمایت مالی و معنوی صورت خواهد گرفت (رتبه اول؛ دو میلیون تومان/ رتبه دوم؛ یک میلیون و پانصد هزار تومان/ رتبه سوم؛ یک میلیون تومان)

مدرسین ورکشاپ:

آزاده گنجه؛ دکترای فلسفه – مطالعات تئاتر از دانشگاه برن سوئیس / استادیار دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران

محمد سعید ایزدی؛ دکترای مرمت شهری از دانشگاه نیوکاسل انگلستان / عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان و مدرس مدعو دانشگاه تهران / دبیر سابق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

رامین اکبری؛ کارشناس ارشد رشته تاریخ و فلسفه / کارشناس کارگردانی نمایش / نویسنده وکارگردان تئاتر

مهدی یارمحمدی؛ کارشناس ارشد ادبیات نمایشی / مدیر جشنواره فیلم مستقل خورشید / عضو سازمان توسعه سینمای آسیا – اقیانوسیه

سارینا شاد؛ فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه هنر / پرفورمنس آرتیست / طراح حرکت تئاتر و پرفورمنس

جلسه معارفه:

جلسه معارفه ورکشاپ، یک جلسه سه ساعته خواهد بود، که در روز دوشنبه، یازدهم شهریور ماه سال جاری از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار خواهد شد و لازم است کلیه شرکت کنندگان در این جلسه حضور داشته باشند.

هدف از جلسه معارفه آشنایی هنرجویان با محورهای بازآفرینی شهری در جهت انتخاب ایده های پرفورماتیو آنان در طول ورکشاپ است.

*  لازم به ذکر است که در پایان ورکشاپ، پروژه های عملی شرکت کنندگان ارائه و داوری خواهد شد.

زمان برگزاری:

برگزاری ورکشاپ بصورت ۲۴ ساعت، شامل ۸ جلسه ۳ ساعته، طی روزهای ۱۱ الی ۳۰ شهریورماه سال جاری خواهد بود.

مکان برگزاری:

تهران، خیابان کریمخان، تقاطع خیابان میرزای شیرازی، جنب نشر چشمه، پلاک ۱۱۱، طبقه دوم غربی، آموزشگاه هنرهای نمایشی ستاره سازان.

مزایای حضور در ورکشاپ

– پنج پروژه برتر ورکشاپ، مستقیما در بخش مسابقه پرفورمنس آرت ” هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید” حضور خواهند داشت، با این هدف که فعالین و هنرجویان برتر دوره به جامعه هنرهای نمایشی و پرفورمنس معرفی شوند.

– در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید؛ به سه پروژه برتر دوره کمک هزینه تولید و اجرای اثر اعطا می گردد. (رتبه اول؛ دو میلیون تومان/ رتبه دوم؛ یک میلیون و پانصد هزار تومان/ رتبه سوم؛ یک میلیون تومان)

– به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به اتمام رسانند، گواهی شرکت در ورکشاپ با مهر و امضای هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید و آموزشگاه هنرهای نمایشی ستاره سازان، همراه با گواهی نامه تایید دوره از سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطاء می شود.

شهریه ورکشاپ:

  • سیصد هزار تومان

* لازم به ذکر است که هزینه شرکت در این ورکشاپ بیش از یک میلیون تومان ارزش گذاری شده است، که این مبلغ با حمایت مالی اداره کل راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری (شامل ۷۰% تخفیف شهریه) برای ایده های با محوریت بازآفرینی شهری است.

آنچه درباره حضور در ورکشاپ لازم است بدانید:

این ورکشاپ برای فعالان در زمینه هنرهای نمایشی و تصویری برنامه ریزی شده است.

ظرفیت این ورکشاپ محدود است و حضور در جلسه معارفه و مصاحبه ورکشاپ الزامی است.

شرکت کنندگان در طول ورکشاپ بر اساس مطالب ارائه شده پروژه های خود را تکمیل خواهند نمود و لازم است در جلسه پایانی، پروژه های نهایی شده خود را ارائه نمایند.

ثبت نام در ورکشاپ:

علاقه مندان می توانند حداکثر تا ساعت ۱۶ روز پنجشنبه هفتم شهریورماه سال جاری، نسبت به ثبت نام در ورکشاپ اقدام نمایند.

آدرس: تهران، خیابان کریمخان زند، جنب نشر چشمه، پلاک ۱۱۱، طبقه دوم غربی، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ستاره سازان، دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید

تلفن ثبت نام: ۸۸۹۰۱۵۶۶ / تلفن پشتیبانی: ۰۹۹۱۳۰۷۹۷۱۷

Leave a Response