رویدادهای ویژه

داوران سازمان توسعه سینمای آسیا – اقیانوسیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید معرفی شدند

دو داور خارجی و یک داور ایرانی عضو سازمان توسعه سینمای آسیا – اقیانوسیه (نتپک)، جایزه ویژه این سازمان را در هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید اهدا می کنند.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید،آنوج مالهوترا منتقد، کیوریتور و فعال فرهنگى از هند، مارک هاز فیلمساز نامزد جشنواره فیلم کن و پخش کننده فیلم  از فرانسه و مهدی یارمحمدی فیلمساز، مدیر و موسس جشنواره فیلم مستقل خورشید داوری بخش نتپک هفتمین دوره این رخداد سینمایی را برعهده دارند.

*آنوج مالهوترا

آنوج مالهوترا منتقد، کیوریتور و فعال فرهنگى در دهلى نو هند است.  وی در سال ٢٠١٢ مجموعه معتبر فیلم با عنوان مکعب روشن را تاسیس کرد. همچنین در سال ٢٠١۵ به عنوان منتقد برجسته کارگاه تخصصی جشنواره فیلم Gent انتخاب شد. در سال ۲۰۱۷ ، آنوج به عنوان یک فیلم شناس به جشنواره فیلم Mutations در زاگرب دعوت شد. آنوج عضو فعال سازمان سینمایی آسیا و اقیانوسیه است و نیز نماینده این سازمان در جشنواره های  بین المللی فیلم بنگلور هند و Inner Path است.

آثار آنوج مالهوترا در نشریات معتبری به چاپ رسیده و او در طراحی کتاب های مهمی در حوزه  فیلم و سینما، از جمله «سینمای بی صدا در هند: یک سفر تصویری» که برنده جایزه جشنواره ملی فیلم هند برای بهترین کتاب سینما در سال ۲۰۱۲ است شرکت داشته است.

*مارک هاز

مارک هاز متولد هشتم مى ١٩٩٨ فرانسه و دانش آموخته سینما است. او اولین فیلم کوتاه خود را در سال ٢٠١١ ساخت و کاندیداى دریافت دو جایزه در جشنواره کن ٢٠١٢ شد. هاز در سال ٢٠١٨ کمپانى تولید و پخش فیلم خود را تاسیس کرد که با نام «استودیو اسپرد» مشغول فعالیت است. این فیلمساز همچنین از سال ٢٠١۴ کارگردانی تکنیکى جشنواره بین المللى فیلم وزول فرانسه، که جشنواره اى براى فیلم هاى آسیایى است، را برعهده دارد.

*مهدی یارمحمدی

مهدی یارمحمدی، فیلمساز مستقل، پخش کننده فیلم، مدیر و موسس جشنواره فیلم مستقل خورشید، و دارای کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است. وی از سال ۷۷ فیلمسازی را آغاز کرده و عضویت در انجمن مستندسازان و جامعه اصناف سینمای ایران خانه سینما، عضویت در سازمان توسعه سینمای آسیا و اقیانوسیه(نتپک)، عضویت در شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی(ایکوموس) و… را در کارنامه کاری خود دارد.

او همچنین کارگردانی آثاری همچون مستندهای «خرقانی»، «شاید»، «گیسوان آشفته زمین»، «سی» و فیلم های «پابوس»، «نفس نیمروز»، «هناس» و… را برعهده داشته است و به تدریس سینما و پرفورمنس می پردازد.

جایزه نتپک که بصورت سالیانه در جشنواره خورشید اهدا می شود، شامل لوح تقدیر برای بهترین فیلم جشنواره با رویکرد توسعه سینمای آسیا، اقیانوسیه اهدا خواهد شد، و اطلاعات فیلم و کارگردان (از جمله پخش کننده و فروشنده فیلم) به طور گسترده ای از طریق وب سایت، پلتفرم ها و اعضای نتپک در سراسر جهان معرفی خواهد شد.

نتپک(NETPAC)  یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیا، اقیانوسیه است که در سال ۱۹۹۰ در دهلی نو تاسیس شده و دبیرخانه آن در حال حاضر در کلمبو، در کشور سریلانکا قرار دارد.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید  شامل بخش های “مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا”، “مسابقه ویدیوآرت”، “مروری بر سینمای تجربی آلمان” و “بخش ویژه بازآفرینی شهری” به دبیری مهدی یارمحمدی مهرماه امسال در تهران برگزار می شود.

Leave a Response