رویدادهای ویژه

داوران ویدیوآرت هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید معرفی شدند

اعضای هیات داوری بخش مسابقه ویدیوآرت هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید از کشورهای آلمان، سوئد و ایران، معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، گابریل رودریگز، انوشیروان مسعودی، علی اتحاد، ماهایا پطروسیان، شیوا مقانلو و آیدا فیض جعفری از کشورهای آلمان، سوئد و ایران، داوری بخش مسابقه ویدیوآرت هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید را برعهده گرفتند.

گابریل رودریگز متولد ۱۹۸۰ در آلمان است. او دوران کودکی خود را در پاراگوئه در آمریکای جنوبی گذرانده و در سال ۲۰۰۰ به آلمان بازگشته است.  رودریگز در آکادمی تئاتر هامبورگ به شکل حرفه ای بازیگری را آغاز  کرد و یکسال در آکادمی تئاتر رسد در مادرید اسپانیا از طریق پروژه اراسموس هنرجو بوده است. او مقطع کارشناسی ارشد خود را  در دوسلدورف در رشته هنر به اتمام رسانده و با تاسیس کمپانی خودTFF، تئاتر، فیلم، فستیوال در سال ۲۰۱۴ روی پروژه های خود کار می کند. گابریل رودریگز هم اکنون مدیر جشنواره رسانه- هنر فیکتیوا در آلمان است.

انوشیروان مسعودی کارگردان فیلم و آرت کیوریتورایرانی مقیم برلین، دارای مدرک کارشناسی ارشد زیبایی شناسی فیلم و تاریخ هنر از دانشگاه فردریش شیلر آلمان است. او فعالیت خود را به عنوان فیلمساز از سال ۲۰۰۴ با تولید و کارگردانی اولین فیلم کوتاه  تجربی خود آغاز کرده است. فیلم های او در جشنواره های مختلف بین المللی حضور داشته است. مسعودی از سال ۲۰۱۵ به عنوان کیوریتور فیلم و هنر با جشواره های متعدد، رویدادهای پرفورمنس و موزه ها همکاری داشته است.تمرکز کارى او بیشتر معطوف به زیبایى شناسى رسانه هاى مدرن، ویدئوآرت و آلترناتیو پرفورمنس است.

علی اتحاد متولد ۱۳۶۲ در ساری و دانش آموخته‌ سینماست. او به عنوان هنرمند هنرهای دیداری و اجرایی و نویسنده فعالیت می‌کند. بیشترین فعالیت‌ او در حوزه‌ی ساخت ویدیو آرت، اینستالیشن و پرفورمنس آرت است و مقالات و کتبی در این زمینه منتشر کرده است.

ماهایا پطروسیان  بازیگر سینما و تئاتر ایران، متولد ۱۳ دی ماه ۴۸، فارغ التحصیل رشته نمایش از دانشگاه تهران در بیش از ۲۶ فیلم بلند، چند نمایش و چند فیلم کوتاه ایفای نقش کرده و جوایزی برای بازیگری دریافت کرده است. وی فیلم  کوتاه تحسین شده «یه روز قشنگ برفی» را در کارنامه خود به عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان دارد که جوایز متعددی در جشنواره های داخلی و بین المللی دریافت کرده است.

شیوا مقانلو متولد سال ۱۳۵۴ در مشهد و کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است. وی سابقه‌ی تدریس مباحث نظری سینما و ادبیات داستانی در دانشگاه هنر و سوره را در کارنامه‌اش دارد و برنده‌ دیپلم افتخار جایره‌ی ادبی مهرگان، لوح تقدیر کانون فیلمنامه‌نویسان خانه‌ی سینمای ایران به خاطر دبیری پروژه‌ ترجمه‌ «برترین فیلمنامه‌های جهان» و نامزد قلم زرین کتاب سال سینمای ایران برای کتاب «ژانرهای سینمائی» شده است. همچنین نویسندگی و پژوهش چند برنامه‌ی سینمایی تلویزیون، تالیف مجموعه داستان «کتاب هول» و «آن‌ها کم از ماهی‌ها نداشتند» و ترجمه کتاب هایی نظیر «مکالمات فرانسوی (شش گفتگو با فیلسوفان معاصر فرانسوی)» از رائول مورتلی، «زن تسخیرشده» از دونالد بارتلمی، «آشنایی با همینگوی» از پل استراترن، «ستاره‌ه» نوشته پل ثرو، «سفرهای گالیور» اثر جاناتان سویفت، «میگل سروانتس» نوشته دان ناردو و… از دیگر فعالیت های این هنرمند است.

آیدا فیض جعفرى متولد ۱۳۶۰ دانش آموخته ی ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و مطالعات رسانه و ارتباطات از دانشگاه استکهلم سوئد است و پایان نامه اش با عنوان «بازنمایى قدرت و تکنولوژى در سینماى هالیوود» موفق به دریافت درجه کارشناسى ارشد شده است. وی همزمان با حرفه عکاسى و برگزارى کارگاه فیلم، با آموختن زبان سوئدى به کار ترجمه پرداخت.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید، شامل بخش های “مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا”، “مسابقه ویدیوآرت”، “مروری بر سینمای تجربی آلمان” و “بخش ویژه بازآفرینی شهری”، به دبیری مهدی یارمحمدی، ۸ الی ۱۱ مهر ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

Leave a Response