مهمترین خبرها

کیانوش عیاری: سینمای مستقل باید مورد حمایت قرار بگیرد

همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید مطرح شد؛

کیانوش عیاری: احترام به انسان، طبیعت و جهان موضوع اساسی در سینما/ سینمای مستقل باید مورد حمایت قرار بگیرد

جشنواره مستقل فیلم خورشید با توجه به رویکرد احترام به انسان، طبیعت و جهان خصلت فراموش شده انسان یاغی را به موجودیت اصلی او باز می گرداند.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید؛ کیانوش عیاری کارگردان و نویسنده در خصوص جایگاه سینمای مستقل و حمایت از جشنواره فیلم مستقل خورشید از آن گفت: جشنواره فیلم مستقل خورشید ویژگی هایی دارد که بعضا در دیگر جشنواره های فیلم دیده نمی شود. احترام به انسان، طبیعت و جهان شعار و موضوعی اساسی در سینما است که انتخاب آن ارزش این جشنواره را دو چندان کرده است.

وی افزود: احترام، زیر شاخه اصلی وجود آدمیت و الگویی برای سینما است. اشاعه این خصلت ارزشمند در شرایطی که هیچ بشری به هیچ چیزی احترام نمی گذارد، توجه این رویداد  فرهنگی اقدامی جدی محسوب می شود.

این کارگردان سینما خاطر نشان کرد: بی احترامی در درجه اول از خود فرد شروع می شود و افراد ابتدا به خود بی احترامی می کنند چرا که اگر انسان ها برای خود ارزش قائل بودند تا این حد یاغی نمی شدند. در این میان برقراری ارتباط با طبیعت و درک آنچه که در جهان وجود دارد از جایگاه خاصی برخوردار است و برای احقاق و بروز آن به هنر احتیاج داریم که خوشبختانه در این جشنواره محقق شده است.

وی در خصوص حمایت از سینمای مستقل عنوان کرد: طی چند سال اخیر با وجود همه کمبود حمایت ها، اتفاقات خوبی همچون هنر و تجربه در سینمای ایران رخ داده است و بر اهمیت سینما و تاثیر آن افزوده است اما متاسفانه این اقدام در همه جهان پراکنده نشده و با محدودیت های جغرافیایی همراه است.

عیاری اظهار داشت: ایران هم نقطه ای از جهانی است که به سینمای هنر و تجربه احترام می گذارد. اهمیت این موضوع منجر به انگیزه هنرمندان برای فیلمسازی شده و با امکان بالای ورشکستگی در تولید فیلم مستقل و سقوط مالی فیلمساز، اما ساخت آن از اهمیتی برخوردار است که حتی اگر تعداد کمی از مخاطبان به این فیلم تعلق توجه کند، چیزی از ارزش آن کاسته نمی شود.

وی در پایان یادآور شد: کسی در سینما جای کسی را نمی گیرد و ماندگاری هر فیلمساز منوط به توانایی او در ساخت آثار است.

هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید تا ۱۱ مهر به دبیری مهدی یارمحمدی در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

Leave a Response